magyar
  polski
  deutsch

 Košice
 Prešov
 Miskolc
 Užhorod
 Rzeszów
 

 
ZAREGISTRUJ SA! 21. Sep 2017,  meniny má
Reklamy, čo s nimi?
@ Rozhovory a reportáže      Jan 23 2007 - 12:37 GMT

Gott nám už v tomto termíne nikdy nezaspieva...


...ani do Chorvátska nepôjdeme


Žeby Labutie jazero prišlo aj o rok?


Volebná sobota...


...je dávno za nami

Svet relatívneho dostatku a konzumu prerazil aj k nám. Za predpokladu, že máme peniaze, kúpime si vari už všetko, čo sa nám zažiada. Často aj to, čo onedlho vyhodíme. A ak by nám predsa len chýbala predstavivosť, náš obzor rozšíri reklama. Komerčná, kultúrna, politická. Veď pri toľkom množstve tovaru či udalostí nás predsa len treba patrične nasmerovať, že iba ten konkrétny výrobok je najlepší na svete a najviac splní naše požiadavky, či nebodaj, aby sme nevynechali nejakú kultúrnu udalosť.

Alebo konkrétna osoba si na nás pred voľbami náhle spomenie, že iba ona je vyvolená na splnenie našich snov, preto ho máme voliť ( po voľbách obyčajne aj zabudne) a jej vyretušovaná podobizeň sa na nás usmieva okrem vymedzených reklamných plôch aj.... no, veď viete.

Zatiaľ by bolo všetko v poriadku, to je cieľom reklamy. Zasiahnuť našu myseľ, srdce, aby sme sa s ňou stotožnili a podľa nej konali. Horšie je, keď je jej veľa a začne nás skôr hnevať, než usmerňovať.

V Košiciach najčastejšie chodím po Starom meste, no predpokladám, že aj inde je to tak. Akokoľvek chcem byť voči reklame imúnny ( mňa, „skôr narodeného“, už jej „Amorov šíp“ len tak ľahko netrafí), nemôžem nevnímať reklamné kreácie. Ak sú estetické, logické, aktuálne, nič proti nim, ale ak sa na mňa pozerá dočarbaný portrét Karla Gotta a pozýva ma na koncert na 5.11.2006 alebo ak na inej medzitým neúspešný kandidát na primátora avizuje, že voľby sú už túto sobotu ( ktorú?, keď už dávno boli), tak si poviem: ejhľa, čo to tu ešte hľadá?
Ak okolo tých istých plagátov či bilbordov prechádzam deň čo deň a už týždne ich vidím na tých istých miestach, položím si otázku: dokedy tu budú ešte strašiť, veď ani tým, ktorí sú ich subjektom, nemôže byť jedno, že sú už dávno neaktuálne a navyše, sú terčom „ omaľovačov“. Preto mi nič iné nepríde na um, než sa na internete pozrieť, čo o tom hovoria pravidlá na vylepovanie a odstraňovanie reklám. Na webovej stránke Starého mesta nachádzam všeobecne záväzné nariadenie (VZN) č.6 z roku 1995 O reklamných tabuliach, plagátových plochách... na území tejto mestskej časti, v ktorom okrem iného čítam:
Politické strany sú povinné odstrániť volebné plagáty do 14 dní po ukončení volieb, ak zákon neurčuje inak (§ 6), alebo: nie je prípustné lepenie plagátov na stromy, do zelene, na holé steny, mosty, zábradlia, stĺpy a stožiare verejného osvetlenia...( §5) atď. Ako som pozeral, tak som fotil a pokiaľ som dobre postrehol, všetky uvedené podmienky boli porušené. Skrátka a mienené dobre: tento príspevok nie je cielený na mentorovanie alebo poúčanie. Jednoducho konštatuje to, že neaktuálna reklama je ako zhnitý kaleráb na záhone, preto ju treba z toho miesta včas odpratať (kaleráb prosto začne smrdieť). Veď v termíne uvedenej na bilbordoch a plagátoch nám už Gott nezaspieva a aj voľby sú už dávno za nami. I doma v rodine je vtedy poriadok, keď veci potom, ako sme ich použili na daný účel, odložíme na svoje miesta a upraceme za sebou, iba vtedy nebudeme hnevať ostatných členov rodiny. Na to netreba žiadne nariadenie. A ak ho už v reklame máme, prosím, rešpektujme ho.

Martin KRČ   |   tlačiareň
 
pošli na vybrali.sme.sk pošli do vybrali.sme.sk

Zdielať tento článok na Facebooku

 
(c) - autorské práva Box Network s.r.o., prevádzkovate¾ www.cassovia.sk . Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu Box Network s.r.o. je výslovne zakázané. Viac informácií: marek@box.sk tel. 0905 942 606