magyar
  polski
  deutsch

 Košice
 Prešov
 Miskolc
 Užhorod
 Rzeszów
 

 
ZAREGISTRUJ SA! 27. Jul 2017,  meniny má
Okrajové témy - Jana Szücsová, Vlado Eliáš, Pišta Michalko, Pavol Megyesi, Peter Maukš
@ Kultúra -> Výstavy      Apr 10 2002 - 11:45 GMT

Kurátorka Mária Draganová (vľavo), Jana Szücsová (v strede) Peter Maukš (vpravo) pri inštalácii výstavy


Výtvarník Peter Maukš pod svojím neónom


Grafika Pištu Michalka


Fotografka Jana Szücsová pri svojich prácach


Pišta Michalko


Vlado Eliáš - Top twenty, 2001


Pavol Megyesi - Pozor obraz. 2000


fotografia Jany Szücsovovej z cyklu Šedá na druhú


Pavol Megyesi - Okrajové témy, 2001

Rotunda na Zbrojničnej ulici: 24. 1. 2002

Kurátorka Mária Draganová k výstave povedala: "Koncepciu a názov sme vymysleli už pred časom. Pod týmto titulom sme vystavovali pred pár mesiacmi v Považskej galérii v Žiline. Výstava Okrajové témy tam prezentovala autorov mimocentrálneho výtvarného diania z Česka a Slovenska, a to po stránke geografickej aj po stránke výtvarnej. Na tejto verzii výstavy, ktorú prichýlila Rotunda, sa prezentujú už len košickí autori, ktorí pracujú so súčasnými médiami ako digitálna tlač, americká retuš, počítačová grafika. Tieto techniky sú veľmi dynamické a agresívne. Ale atmosféra výstavy je aj napriek tomu pokojná, decentná, nevtieravá.

Každý z výtvarníkov má nejaký svoj svet a pohľad. Diela sú odosobnené. Celá prezentácia je možno tiež na okraji svojím neútočným charakterom, nederie sa dopredu agresívnym spôsobom. Nič nie je násilné a nič nie je nápadné to je prvý pohľad na výstavu Okrajové témy. Hoci niektoré diela sa z plochy derú do tretieho rozmeru. Ale pritom každí autor v rámci svojej prezentácie predstavuje aj niečo zaujímavejšie a dráždivé než je ten prvý pokojný dojem." Charakteru prezentácie sa však vymyká tvorba Petra Maukša.

Mária Draganová k Petrovej tvorbe dodáva: "Jeho prezentácia MaukšMax sa vysmieva z marketingových praktík supermarketov. Blikajúcimi neónmi a agresívnou taktikou navnadí kupujúceho ale nemožno si od neho nič kúpiť." Peter Maukš charakterizuje svoju marketingovú stratégiu MaukšMax: "Ponúkam umenie jazykom prístupným pre tie najširšie masy. Sú tu hneď dva protiklady. Jeden je, že kladiem na jednu úroveň olej na plátne a kus šrotu zo smetiska. A ten druhý, že kedysi nový predmet, ktorý po použití skončil na smetisku sa v mojom supermarkete znova dostáva na pulty obchodu. Teraz prezentujem elektronickú podobu mojho supermarkeu. Mojim cieľom v budúcnosti je celú prezentáciu preniesť do priestorov skutočného supermarketu."

Text a foto Karol Hatala   |   tlačiareň
 
pošli na vybrali.sme.sk pošli do vybrali.sme.sk

Zdielať tento článok na Facebooku

 
(c) - autorské práva Box Network s.r.o., prevádzkovate¾ www.cassovia.sk . Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu Box Network s.r.o. je výslovne zakázané. Viac informácií: marek@box.sk tel. 0905 942 606