magyar
  polski
  deutsch

 Košice
 Prešov
 Miskolc
 Užhorod
 Rzeszów
 

 
ZAREGISTRUJ SA! 24. Aug 2017,  meniny má
Minister školstva pri príležitosti Dňa učiteľov ocenil 42 vynikajúcich pedagógov
@ Aktuálne -> Školstvo      Mar 30 2005 - 10:21 GMT
Košice (TASR) - Minister školstva SR Martin Fronc včera v košickom Štátnom divadle ocenil pri príležitosti Dňa učiteľov štyridsiatich dvoch slovenských pedagógov.

Učiteľov, ktorí prevzali ďakovné listy a medaily sv. Gorazda, navrhli na ocenenie za pedagogickú činnosť ich kolegovia, bývalí i súčasní žiaci. Medzi vyznamenanými boli učitelia pôsobiaci na štátnych, súkromných či cirkevných, materských, základných, stredných, špeciálnych i vysokých školách. Nechýbali pedagógovia vyučujúci hendikepovanú mládež a žiakov v jazyku národnostných menšín. Ocenená bola aj riaditeľka slovenskej MŠ, ZŠ a žiackeho domova z maďarského Szarvasu. Za všetkých sa poďakoval Jozef Šimko zo ZŠI pre slabozrakých a nevidiacich v Bratislave. Listom najlepším pedagógom i celej učiteľskej obci vyjadril úctu a poďakovanie prezident SR Ivan Gašparovič, ktorý im okrem iného zaželal najmä "pevné nervy".

Rovnako minister školstva vyjadril vďaku všetkým učiteľom, ktorí poctivo vykonávajú svoju prácu. "Zvlášť teraz, keď sa v našich školách začína objavovať agresívnosť či dokonca násilie, si pozornosť a poďakovanie zaslúži naozaj každý učiteľ," uviedol Fronc v prejave. Spomenul pritom nedávny incident v základnej škole na Myjave, kde žiaci pripravovali útok na triednu učiteľku. Mnoho rodičov si podľa Fronca neuvedomuje význam hodnotovej výchovy v rodine. Preto podľa neho ešte dlhé roky ostane vštepovanie hodnôt na pleciach pedagógov.

Fronc pripustil, že súčasné postavenie učiteľa v spoločnosti nie je primerané práci, ktorú vykonáva. Prisľúbil, že okrem výrazného zvýšenia platov, je pripravený urobiť aj ďalšie kroky, ktoré majú túto situáciu zmeniť. Okrem iného naznačil zmeny, ktoré pomôžu učiteľom zvyšovať kariérny rast.

Šéf rezortu školstva pripomenul aj podstatu pripravovanej obsahovej reformy školského systému. "Radšej odovzdajme deťom menej vedomostí, nadiktujme im menej poučiek, naučme ich menej zložitých vzorcov. Dôležité je, aby pochopili kde hľadať krásno, aby vedeli ako vedomosť použiť v bežnom živote, aby si spomenuli na dôležitý fyzikálny jav či chemický vzorec, keď ho budú potrebovať," zdôraznil.   |   tlačiareň
 
pošli na vybrali.sme.sk pošli do vybrali.sme.sk

Zdielať tento článok na Facebooku

 
(c) - autorské práva Box Network s.r.o., prevádzkovate¾ www.cassovia.sk . Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu Box Network s.r.o. je výslovne zakázané. Viac informácií: marek@box.sk tel. 0905 942 606